lördag 28 januari 2012

Siljan Snow shoe race

Då var det dags igen då. Att ställa upp i årets snowshoe race. Det blev motionsklassen för mig i år igen. Det är inte roligt att ställa upp i tävlingsklassen och komma sist, så otränad som jag är.

Våran start gick på siljans is, precis vid foten av Ångbåtsbryggan och sen in i ån under broarna. Jag sprang i början tills uppförsbacken kom upp förbi liften och vidare uppåt. Dan försvann ganska så snart. Jag och Björn höll jämn takt med Håkan flåsandes 50 m bakom. Roger och Britte sågvi inte alls då de gick. Hemligheten för oss motionärer med halvdan kondition är att INTE springa i uppförsbackarna. Jag har sett många tagit ut sig för ingen nytta genom att göra så.

Jag och Björn höll sällskap ända tills nedförsbackarna då jag drog ifrån. Jag var rejält trött sista km. Tiden blev 45,48. Dan sprang in på 45,48 och en 22 plats. Dan tog 8:e platsen. Björn kom in exakt tre min efter mig och Håkan på tiden 50,17. Bra jobbat!

Roger och Britte som gick under namnet Dalkarlsvägen och kom på 59, resp 60 plats av totalt 63 startande.

Efter loppet åt vi på BIG STREET för att sedan checka in på Enåbadets camping där vi hyrt stuga. Längdskidor senare på eftermiddagen från Vidablick. Jag och Björn åkte 8 km. Dan såklart längre, så bra tränad som han är.

På kvällen intogs några brukar öl, ett glas rött, en pastarätt och sedan var det godnatt för min del, slocknade redan strax efter kl 21.

Söndagen tillbringades i slalombacken med Håkan. Jag åkte på min nya snowboard, riktigt nöjd. Håkan och dan åkte längd. Jag har bilder i mobilen som jag lägger till inom kort

1 kommentar:

  1. En trevlig helg fast det inte blev så mycket att umgås.

    SvaraRadera