onsdag 12 september 2012

Att segla är att leva!

Att paddla är att leva, att vandra är att leva, att cykla är att leva, det är mina motton med tillägg "att segla är att leva" Jag lär mig jättemycket, bara för några månader hade jag ingen aning om hur det är att segla en maxi 77, jag som bara seglat ubåt i värnplikten och skonerterna Gladan och Falken. För utom premiärturen med nathalie och Andre har jag varit ute 4 gånger. Jag, Nathalie och Coin skulle premiärsegla i stiltje, det gick naturlitvis inte så bra, själv satte jag genuan upp och ned, haha... Pinsamt men jag tror ingen ombserverade oss.

Den 29/8 var jag ute med brorsans familj samt coin. En enkel resa med motor bort till Elba där vi ankrade upp och fikade. Några härliga bilder kommer här nedan :)

Coin, Vidar och Line

Vidar och Brorsan

Alfred och Vidar härjar i förpiken

Fika utanför Elba med kraftvärmeverket i bakgrunden


Det har även blivit en hel del bryggseglande också såklart med flera övernattningar. Tisdagen den 4/8 fick vi äntligen möjlighet att prova båten i lite tuffare förhållanden med Genuan och Storseglet uppe i 10 m/s. Det lutade på rejält i byarna och brorsan som seglade för första gången var rejält skakis då han var övertygad om att vi skulle slå runt. Vi gjorde 8 knop i halvvind :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar