lördag 11 augusti 2012

Maxi 77:an

Sedan jag flyttade till Västerås för 13 år sedan har gått och drömt om att skaffa segelbåt. På Big Power Met beslutade jag och André över några öl att vi skulle göra slag i saken och skaffa oss en segelbåt tillsammans. André kikade på en maxi 77:a utanför stockholm samt en Albin Vega och ytterligare en maxi 77:a här i västerås. Och vi köpte Västerås Maxi 77:an :) Den ligger nere i Öster mälarstrand men än så länge har jag bara övat på att brygg segla. Vi skulle segla i söndags men andré vart sjuk som jag hoppas att vi kommer ut nästa vecka, övrigt har varken han eller jag haft tid att provsegla och det är kul om vi kom ut tillsammans första gången, jag har inte bråttom, men nu börjar jag bli otålig. Lägger ut några bilder på skönheten.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar